-A +A

Technisch Deskundige HRM (M/V/X)

Dienst Personeel & Organisatie (P&O)
Rosetta contract


JOBINHOUD

De dienst P&O is een ondersteunende dienst die als missie heeft het binnen de beschikbare middelen duurzaam aantrekken, motiveren, toewijzen, belonen en ontwikkelen van de juiste medewerkers opdat het NICC en al zijn diensten hun beoogde opdrachten efficiënt en doeltreffend kunnen uitvoeren.

De dienst P&O beheert o.a. dossiers betreffende :

  • Het beheer van de loopbanen (in samenwerking met Persopoint)
  • Verloning en voordelen (in samenwerking met Persopoint)
  • Het beheer van het algemeen en wetenschappelijk statuut
  • De evaluaties
  • De verloven en afwezigheden (in samenwerking met Persopoint)
  • De rekrutering en de selecties
  • Het onthaal van nieuwe medewerkers
  • De opleidingen van het personeel

Uw opdracht is kort samengevat: het beheer van het Human Resources management voor alle personeelsleden van het NICC samen met je collega.

Concreet houdt dit in:

  • doorspelen van informatie komende van de directie of van de federale overheid naar de personeelsleden toe in samenspraak met de communicatieverantwoordelijke
  • voorbereiden en geven van presentaties aan de personeelsleden betreffende de HR-materies
  • beantwoorden van vragen van de personeelsleden en partners met betrekking tot de HR-materies
  • optreden als contactpersoon voor de dienst bij de externe en/of interne partners (Selor, OFO, P&O, …)
  • beheren van het geheel van de documenten en informatie die eigen zijn aan de dienst om een antwoord te kunnen bieden op de vragen van de medewerkers en/of externe contacten en zorgen voor een gepaste overdracht van de belangrijke informatie
  • de nodige informatie verzamelen in overleg met alle betrokken partijen
  • analyseren van de informatie en voorbereiden van concrete voorstellen aangepast aan de vragen van de gesprekspartners
  • deelnemen aan selecties en ontwerpen van processen-verbaal uitwerken
  • verantwoordelijk zijn voor de contacten met de kandidaten / stagiairs / personeelsleden en zorgen voor de coördinatie van de interacties met de andere personen die in de processen interveniëren
  • de opvolging van de dossiers verzekeren en beheren van het klassement en de archivering van de verschillende stukken van de dossiers
  • Je werkt met respect voor de regels.
  • Je bevordert de teamgeest teneinde mee te werken aan het behalen van afgesproken teamresultaten.
  • Je werkt in een meertalige omgeving (FR/NL).

COMPETENTIES

Werken aan het NICC is werken vanuit de centrale waarden Neutraliteit, Integriteit, Competentie en Consistentie (NICC). Betrouwbare resultaten, een vlotte dienstverlening en een precieze administratie zijn het logische gevolg.

Gedragsgerichte competenties:

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door je mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's. 
  • Je begeleidt interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier, levert hen een persoonlijke dienstverlening en onderhoudt constructieve contacten.
  • Je handelt integer, in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, respecteert vertrouwelijkheid, komt verbintenissen na en vermijdt elke vorm van partijdigheid.
  • Je plant en beheert je eigen groei actief in functie van je mogelijkheden, interesses en ambities door je eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en je continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op te nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
  • Je analyseert gegevens gericht en beoordeelt informatie kritisch.
  • Je gaat zelfstandig om met en lost problemen op, zoekt alternatieven en voert de oplossing uit.

Technische competenties:

  • PC vaardig

Volgende competenties vormen een meerwaarde:

  • Je hebt kennis van de tweede landstaal
  • Je beschikt over basiskennis van personeelsbeheer, al dan niet bij de overheid

WERKGEVER

Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie (NICC), Directie Ondersteunende dienst, Dienst P&O, Vilvoordsesteenweg 100, 1120 Brussel. 

Wat doet het NICC?

Het NICC is een wetenschappelijke federale instelling van de Staat onder het rechtstreeks gezag van de minister van Justitie.
Het NICC heeft o.a. als doel haar wetenschappelijk onderzoek ten dienste te stellen van Justitie:

  • voor het opsporen van daders van misdrijven en de opbouw van de bewijslast
  • voor een betere kennis van criminele fenomenen en de mogelijke aanpak ervan.

U kan meer informatie vinden op onze internetsite www.nicc.fgov.be.


ARBEIDSVOORWAARDEN

De minimum aanvangswedde is 2.437,97 € (B1) bruto per maand (reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen). Deze verloning neemt toe met stijgende geldelijke anciënniteit van de kandidaat.

De aanwerving zal gebeuren in het kader van een startbaanovereenkomst (of Rosettacontract), dit is een contract van bepaalde duur dat aan jongeren van minder dan 26 jaar de mogelijkheid biedt om professionele ervaring op te doen. Dit contract loopt automatisch ten einde in het kwartaal waarin de medewerker 26 jaar wordt.

Werkuren : 38u per week, 7u36min per dag tussen 8u en 17u30, van maandag tot vrijdag.


DIPLOMAVOORWAARDEN

De kandidaten moeten ten minste houder zijn van ten minste een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan of sociale promotie (basisopleiding van één cyclus) (vb. graduaat, professionele bachelor) optie personeelswerk of gelijkwaardig
Je kan eveneens deelnemen indien je je diploma vroeger behaalde onder een andere benaming, die gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma’s.

Je kan deelnemen onder voorbehoud indien je je diploma hebt behaald in een andere taal dan het Nederlands: Afhankelijk van jouw situatie moet je een taalcertificaat behalen bij Selor om je kennis van het Nederlands te bewijzen.


SOLLICITEREN

Uw kandidaten worden enkel in aanmerking genomen indien u de kandidatuur verstuurd via mail aan pando@just.fgov.be, ten laatste op 21/05/2021

  1. Volgende gegevens bevat
    1. Naam + Voornaam
    2. Geboortedatum
    3. Rijksregisternummer
  2. Vergezeld is van een CV dat volledig en correct is
  3. Vergezeld is van een kopie van uw diploma(s) niveau bachelor
  4. Vergezeld is van een recent (minder dan 1 maand geleden gedateerd) en origineel door de gemeente uitgereikt uittreksel uit het strafregister. Indien de gemeente dit attest niet tijdig kan afleveren, wordt uw kandidatuur aanvaard onder voorbehoud van aflevering van het attest voor het einde van de selectie.

Een bevestigingsmail van ontvangst wordt u binnen de 5 werkdagen gestuurd.


VERLOOP VAN DE SELECTIE

Onderzoek van de kandidatuurstelling op basis van het dossier
De kandidatuurstellingen zullen worden onderzocht op basis van de informatie die de kandidaten bij hun inschrijving hebben verstrekt. Op basis van de verkregen informatie worden punten toegekend en wordt een ranglijst opgesteld. Elke kandidaat met 60% van de punten wordt geschikt verklaard. De eerste vijf kandidaten worden uitgenodigd voor het interview.

Interview (+/- 45 min.) 
Het interview evalueert of je gedragsgerichte en technische competenties overeenkomen met de jobvereisten. Er worden ook vragen gesteld over je motivatie, je interesse en je voeling met het werkterrein.


AANSTELLINGSVOORWAARDEN

De kandidaten moeten voldoen aan volgende bijkomende voorwaarden om in dienst te treden:

  • Belg zijn of burger van een land behorende tot de Europese Economische Ruimte of Zwitserland
  • In het bezit zijn van het vereiste diploma (en eventueel gelijkwaardigheidsattest)
  • De burgerlijke en politieke rechten genieten
  • Een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.

CONTACTGEGEVENS

Voor meer informatie kan u terecht bij: Dienst P&O - 0496 04 89 56 - pando@just.fgov.be